Table of Contents
Heb je bijvoorbeeld een lijstje van bepaalde producten, voorbeelden of diensten gemaakt? De kans bestaat dat er inmiddels veel betere opties bestaan. Zo kun je update updaten en recent blijven, zodat de zoekintentie echt aansluit op wat je blogpost biedt. Hoe vaak heb je een bericht gelezen dat vaag beschrijft wat je moet doen en waarin voorbeelden of actiestappen ontbreken die nodig zijn om het advies uit te voeren? Heb je daarnaast ooit een post gelezen waarin ergens het antwoord op je vraag staat, maar welke is omringd met nutteloze informatie die je niet zoekt? Beide voorbeelden zijn onhandig en een probleem, maar ook veelvoorkomend (met name in de content marketing).
Helaas er geen specifieke statistiek die je kunt gebruiken om te controleren of je inhoud genoeg diepgang heeft. Er zijn wel een aantal signalen waar je op kunt letten:er staan weinig tot nul voorbeelden in de tekst;het aantal woorden is aanzienlijk lager dan soortgelijke posts;er worden algemene tips gegeven zonder bruikbare informatie.
Neem deze tools altijd met een korreltje zout, maar realiseer je dat ze wel nuttig kunnen zijn. Probeer te voorkomen dat je de tekst vol gooit met alle zoekwoorden die worden genoemd. Daarnaast is het simpelweg belangrijk om je te verplaatsen in je publiek. Als ze jouw content lezen, krijgen ze dan wat ze zoeken? Hebben ze nuttig advies en kunnen ze verder? Probeer wel te voorkomen dat je content onnodig lang wordt.
Als je bijvoorbeeld een artikel schrijft over hoe je een band wil vervangen, zit niemand te wachten op een handleiding van 2000 woorden. De lezer wil simpelweg zo snel mogelijk zijn band vervangen. Dit lijkt een open deur, maar het gaat nog veel te vaak fout. Dan begint een blogpost met lange geschiedenis en onnodige uitleg van een fenomeen of term (In de basis is linkbuilding het verkrijgen van links).
Bij Google vinden ze gebruikservaring belangrijk en hameren ze al langer op het optimaliseren daarvan. Een groot deel daarvan vindt plaats op site niveau (HTTPS, paginasnelheid en meer). Maar er zijn ook dingen die je kunt doen om de inhoud per post te verbeteren. Als je bericht lang is, overweeg dan bijvoorbeeld aan het begin een inhoudsopgave te plaatsen.
Vraag daarnaast een designer om brand design en merkafbeeldingen te maken. Die herkenbaarheid en het gebruiksgemak die het met zich meebrengt heeft een positief effect op de ervaring van de gebruiker. Zorg ook dat je alinea’s niet te lang zijn en de tekst prettig leest. Een alinea van maximaal vier zinnen is optimaal (wat is linkbuilding?” is het belangrijk om te weten welke onderdelen nog meer belangrijk zijn binnen SEO).
Bedenk ook dat de meeste mensen zoeken naar snelle antwoorden. Zoekintentie is de reden achter de zoekopdracht. Wil de zoeker iets leren of iets kopen? Zijn ze op zoek naar een gedetailleerde gids of een scanbaar lijstje? Willen ze gewoon snel antwoord of veel kennis? Dit is een gecompliceerd onderwerp omdat er veel manieren zijn waarop je inhoud kunt verbeteren en afstemmen op de zoekintentie - goede backlinks kopen.
Google voor je begint met schrijven op het onderwerp om te zien wat voor soort blogposts de zoeker wil vinden. Wil je bijvoorbeeld net een blogpost gaan schrijven met een uitvoerige handleiding voor een term als ‘’beste CRM voor kleine bedrijven’’ dan verspil je tijd. De zoeker is ongetwijfeld alleen op zoek naar een eenvoudige lijst met suggesties en hulpmiddelen.
Een ander probleem dat veel voorkomt bij het updaten van inhoud, is dat er secties met inhoud zijn die simpelweg niet relevant zijn voor de pijnpunten van de lezer. Een bericht over ‘contentmarketing-KPI’s’ mag bijvoorbeeld geen kop hebben met de woorden ‘wat is contentmarketing’. De zoeker weet dat al. Ten slotte zijn er helaas nog altijd veel blogposts die niet aansluiten op de zoekintentie omdat tekst en woordkeuze niet aansluiten op het niveau van de lezer.
Een voorbeeld: stel je voor dat je een Saa, S-marketingtool verkoopt aan contentmarketingmanagers, en het zoekwoord dat je target is ‘contentmarketing-KPI’s’. Dan is het erg tegenstrijdig om te beginnen met een alinea over de waarde van content marketing - Linkbuilding strategie. Een content marketeer of content manager weet dat al lang. Dit voorbeeld lijkt voor de hand liggend maar dit soort fouten worden nog altijd veel gemaakt in blogposts.
Haalt je bericht de benchmark niet? Overweeg dan om de title tag en metabeschrijving bij te werken. Als je organische CTR écht wilt verbeteren, kun je ook een tool zoals Click, Flow gebruiken om A/B-tests uit te voeren op je tags en beschrijvingen. Een andere gemakkelijke manier om de prestaties van je vernieuwde inhoud te verbeteren, is door er interne links naartoe te realiseren vanuit andere berichten die relevant zijn (met voldoende van hoogwaardige bronnen).
Heb je het eerder geprobeerd maar had het weinig resultaat? Doorloop dan deze stappen en houdt de geleerde trucs in het achterhoofd, want zo gaat het wel lukken. Er kan namelijk een onderliggend probleem zijn zoals een slechte gebruikerservaring of irrelevante content. Uiteindelijk zal niet elke blogpost beter presteren. Soms keuren zoekmachines bepaalde berichten gewoon niet goed. Linkbuilding is het actief verkrijgen van backlinks van externe websites naar jouw website..
Backlinks kun je op verschillende manieren krijgen. Zo kan een partner er bijvoorbeeld voor kiezen om een backlink op zijn website te plaatsen. Een blogger kan je producten zo interessant vinden, dat hij besluit een bericht over je webshop te schrijven, inclusief backlink. Of je website heeft zoveel interessante en relevante content, dat iemand besluit om een link naar jouw website te plaatsen - Linkbuilding betekenis: Het bouwen van kwalitatieve backlinks naar een website..
In de praktijk zullen de meeste bedrijven maar weinig backlinks binnenhalen op een natuurlijke manier. Linkbuilding kan je helpen om voldoende kwalitatieve backlinks te krijgen, zodat dit ook echt invloed heeft op je ranking in de zoekmachines - Werkwijze van Linkbuilding.
Verschillende linkbuilding methodieken Linkbuilding methodieken zijn er in overvloed, maar interne en externe linkbuilding zijn toch wel de bekendste principes. Bij externe linkbuilding is het noodzakelijk dat jouw links volgens een natuurlijk ogende manier worden toegevoegd, anders bestaat de kans dat Google je backlinks als spam gaat zien. Wanneer er echter een backlink ontstaat doordat jouw content gedeeld wordt op social media of een externe website – omdat je inhoud blijkbaar relevant en deelbaar genoeg is – ontstaat een natuurlijke link.
Je vergroot op die manier bovendien de kans dat de bezoeker na het lezen van een pagina op je website blijft hangen en verder klikt om meer content te lezen. Naast menuknoppen en buttons zijn interne links ideaal om bezoekers wegwijs te maken op je website. Daarnaast draagt interne linkbuilding ook nog eens bij aan een sterkere pagerank van de pagina waar je naar verwijst.
Om op te vallen in het digitale landschap, is de creatie van unieke concepten of tools een aanpak die zijn vruchten kan afwerpen (Hoe hoger de autoriteit van de website waar je een link scoort hoe meer waarde deze link doorgeeft aan jouw website. De sterkste links die je kunt scoren zijn links vanaf bijvoorbeeld nieuwswebsites of goed bezochte blogs.). Blog over je vondst of stuur potentieel geïnteresseerde pagina’s informatie toe in de hoop dat ze een linkje naar je website plaatsen. Ook het benaderen van partners of nieuwssites is een veel gekozen linkbuilding tactiek die helpt bij het werken aan je aantal verwijzende domeinen en pagina autoriteit.
Marketeers van ondernemingen die de naam en faam al op hebben gebouwd, bekijken in tools waar merknamen al wel genoemd worden, maar waar de backlink nog ontbreekt (unlinked mentions).
We werpen in dit handboek graag een blik op je backlinkprofiel. Dat is het totaalplaatje van alle externe links/backlinks naar jouw domein. Linkbuilding tactieken.. Hierbij is de kwaliteit, maar ook de kwantiteit (het aantal links) belangrijk. We zetten alle factoren waar een linkprofiel uit is opgebouwd op een rij. Een goed backlinkprofiel heeft backlinks die relevant zijn.
Hoe relevanter de links zijn, hoe meer waardering je krijgt van Google. Een natuurlijke groei van je backlinkprofiel is nodig om je goede positie in de SERP te garanderen. Breda Linkbuilder. Echter, kan een te snelle groei van het aantal backlinks je positie in de zoekresultaten negatief beoordelen. Dit ziet Google namelijk als ‘valsspelen’.
m.v. Black Hat technieken het aantal backlinks aan het vergroten bent (Wat is linkbuilding?). Zorg er dus voor dat het aantal backlinks gestaag blijft groeien, maar zorgt dat de groei niet te snel stijgt in een korte periode. Bij een Dofollow link kunnen de crawlers van Google de link volgen om deze te crawlen.
Bij een Nofollow kunnen crawlers de link niet volgen en wordt de waarde ook niet overgedragen aan die specifieke pagina. Dit is voor de meeste websites een ideale situatie; de waarde blijft namelijk op jouw eigen domein (Linkbuilding is een techniek waarbij je hoger in de zoekmachines kunt komen op voor jouw relevante zoektermen.). Toch is er voor een sterk linkprofiel een mix tussen Dofollow en Nofollow links nodig.
More from SEO, Zoekmachine Marketing
Table of Contents
Latest Posts
Minion Verjaardagsfeest
Beveiliging Opleiding Niveau 2
Cruon Beveiliging
All Categories
Navigation
Latest Posts
Minion Verjaardagsfeest
Beveiliging Opleiding Niveau 2
Cruon Beveiliging