Table of Contents
In dit (lange) artikel duiken we in een aantal belangrijke vragen rondom linkbuilding. Wat is het nou precies, waarom is linkbuilding een noodzaak, wat zijn de verschillende kosten in tijd en geld en welke strategieën kan je het best gebruiken. Heb je specifieke vragen, schroom dan niet om gewoon contact met ons te zoeken! Wat is linkbuilding? Linkbuilding is het vergaren van zogenaamde backlinks vanaf externe domeinen. Transparante & Veilige Linkbuilding Methoden - Linkbuilder.
In dit geval kan je jouw website als spin in het midden van het web zien. Hoe meer draadjes (backlinks) naar het centrum lopen, hoe stabieler de basis - Linkbuilding, De 10 Belangrijkste En Beste Manieren! - Linkbuilder. Uiteraard is de dikte (de kwaliteit) ook zeer van belang. Te dunne draadjes zorgen voor een instabiele basis. Wat is een link? Kortgezegd is een link een stukje tekst waar je op kunt klikken.
Een link zit meestal onder een tekst, maar kan ook onder een afbeelding of knop zitten. Een link is er in ieder geval voor bedoeld om het jou makkelijk te maken om gerelateerde informatie te vinden. Dit kan informatie van dezelfde website zijn, maar het kan ook gaan om informatie van een andere website - Linkbuilding Uitbesteden - Linkbuilder.
Dit zijn links die je plaatst op je eigen website en die verwijzen naar een andere pagina op je website. Zo kun je deze links bijvoorbeeld gebruiken om websitebezoekers langer op jouw website te laten doorlezen en om ze de informatie die ze zoeken makkelijker te laten vinden. Hierdoor is de kans groot dat ze vinden wat ze zoeken en dat ze daardoor wellicht zelfs een actie verrichten op je website, bijvoorbeeld zich laten inschrijven voor de nieuwsbrief of het doen van een aankoop (Linkbuilding Uitbesteden - Hoger Scoren In Google - Linkbuilder).
Dit zijn links die verwijzen naar een andere website. Je gebruikt externe links vaak als je wilt verwijzen naar informatie die niet op je eigen website staat. Vooral bij blogs worden externe links vaak gebruikt om te verwijzen naar aanvullende informatie. Zo verwijzen mensen vaak naar bronnen waar ze de informatie vandaan hebben, of naar andere sites die nuttige informatie over het betreffende onderwerp hebben geschreven.
Als een andere website een externe link plaatst die verwijst naar jouw website, dan wordt dit een backlink genoemd. Een ander woord voor backlink, is een inbound link. Dit houdt in dat er verwezen wordt naar jouw website. Dit gebeurt als de andere website jouw website als een goede informatiebron ziet om naar door te verwijzen.
Echter, vaak wordt er met linkbuilding meer gespeeld met backlinks en stimuleren bedrijven elkaar om elkaars links te gebruiken (Linkbuilding: 8 Onontdekte Strategieën Die Je Nú In Kunt Zetten - Linkbuilder). Echter, hiermee moet wel opgelet worden, want als Google denkt dat je links koopt of ruilt, dan gaat je positie op Google juist achteruit in plaats van vooruit. Daarom is het erg belangrijk dat je linkbuilding op een goede manier aanpakt.
Ook Google kijkt ernaar of alle backlinks van slechts een paar websites komen, of dat de backlinks van allemaal verschillende websites afkomstig zijn. Linkbuilding Uitbesteden - 10+ Jaar Ervaring - Linkbuilder. De websites die naar jouw website linken, heten verwijzende domeinen. Hoe meer verwijzende domeinen je hebt, hoe beter. Het aantal backlinks zegt dus eigenlijk minder dan het aantal verwijzende domeinen.
Kijk daarom zeker niet alleen naar het aantal backlinks naar jouw website, maar ook naar het aantal verwijzende domeinen. Wat is een anchortekst? Je wilt een linkje in een nieuwe blog op je website zetten. Maar wist je dat het ook nog uitmaakt achter welk stukje tekst je het linkje moet plakken? Het stukje tekst dat veel mensen gebruiken om te verwijzen naar meer informatie, is: ‘meer informatie vind je hier’.
Qua leesbaarheid is dat natuurlijk prima, maar Google linkt de link die je achter het woord ‘hier’ plaatst, dan aan het woord ‘hier’. Dit is natuurlijk helemaal niet het woord waar de link om gaat. Ook in deze tekst vind je verschillende anchor teksten. Domain Authority linkt in dit geval naar een pagina die hierover gaat.
Zoals hierboven omschreven, is het belangrijk om de anchor tekst aan te laten sluiten bij de inhoud van de link (Startpagina's En Linkbuilding: Werkt Dit Nog Steeds? - Linkbuilder). Google koppelt de tekst waar de link onder staat, namelijk aan de inhoud van de link. Dit is dan ook een zoekterm waar jouw website weer op gevonden kan worden.
(Zo moet het dus niet. Linkbuilding En De Invloed Op Seo - Linkbuilder.) Lees meer over onze kapsalon in Heerlen. (Zo moet het wel.) Om een link achter de anchor tekst te plaatsen, kun je de betreffende tekst vaak gewoon selecteren en op ‘link toevoegen’ klikken. Ook kun je vaak op het link symbooltje klikken. Als dit allebei niet mogelijk is, kun je ook met een html-code de link toevoegen.
De eerste is de naked link. Dit betekent dat de gehele URL geplakt wordt in de tekst. Vaak gebeurt dit onderaan de tekst waar de gehele bron genoemd mag worden. De tweede anchor tekst die te onderscheiden is, is de branded link. Hierbij verwijst de anchor tekst naar een merknaam of productnaam.
Dit zijn de links die vaak gebruikt worden voor linkbuilding. Het gaat hier om links die achter een anchor tekst worden geplakt, waarbij de anchor tekst eigenlijk een zoekwoord is. Als laatste is er ook de semi branded link. Dit is eigenlijk een mix tussen de commerciële en de branded link.
Nofollow vs dofollow Als je een link toevoegt aan je blog, artikel of pagina, is het belangrijk om aan te geven wat voor soort link het is. Linkbuilding Nederland. Je hebt twee keuzes: een nofollow link en een dofollow link. Zoals hierboven al verteld, krijgt je website een stukje autoriteit toegekend van Google wanneer ernaar gelinkt wordt.
Hoe dit dan precies werkt? Als lezer zie je geen verschil tussen de nofollow en dofollow links. Echter, er zit een verschil in de code die ervoor zorgt dat Google geen autoriteit toekent aan bepaalde links, namelijk aan de nofollow links. Zoals de naam al zegt, volgt Google de links dus niet.
Een belangrijke reden om een link een nofollow link te maken, is wanneer er sprake is van betaalde links. Als een bedrijf heel veel websites betaalt om hun link te gebruiken en hierdoor wordt autoriteit toegekend, worden de zoekresultaten beïnvloed. Dit is niet de bedoeling, en daarom moet je voor gesponsorde links een nofollow link gebruiken.
Als die jouw link namelijk zien staan op een andere website, kunnen ze nog steeds doorklikken naar je website. Bovendien zorgt het natuurlijk ook voor meer merkbekendheid. En hierdoor leren ook meer andere websitebezitters jouw merk en website kennen, waardoor er misschien op een natuurlijke manier nog meer dofollow links naar je website worden gecreëerd.
Voor ons is het namelijk niet interessant dat hier linkwaarde naar gestuurd wordt. Op veel CMS’en, zoals Word, Press, heb je gewoon een knopje dat je aan kunt vinken om een link dofollow of nofollow te maken. Als jij dit echter niet op die manier kunt doen, dan is er ook een manier via de html code om dit zelf te doen. Linkbuilding.
In sommige branches is het soms namelijk helemaal niet benodigd om linkbuilding uit te voeren. Wat je veel ziet bij online marketing bureaus is dat linkbuilding wordt ingezet om linkbuilding in te zetten. Dit terwijl je met alleen een juiste implementatie van topical clusters al een enorm goed resultaat kunt behalen.
Zoals te zien hebben zowel de nummer één als de nummer twee in de SERP geen gebruik gemaakt van linkbuilding op deze specifieke pagina en anchor. Linkbuilding Verbetert Je Google Search Ranking - Linkbuilder. Kijken we echter naar de specifieke pagina’s van deze twee websites, zien we dat hierin blijkbaar goed aan de zoekintentie wordt voldaan. In dit geval telt de zoekintentie dus zwaarder dan de autoriteit.
Wanneer alle concurrenten de juiste intentie gebruiken, de techniek achter de website in orde is en tevens een goede contentstrategie is gebruikt, komt het veelal aan op de autoriteit van een website. Zie het voorbeeld hieronder. Op de term hypotheek afsluiten zit veel meer concurrentie dan het eerder gegeven voorbeeld.
Wel zie je dat de nummer één niet het meeste aantal backlinks en verwijzende domeinen heeft - Linkbuilding Anno 2022: Do's And Don'ts - Linkbuilder. Linkbuilding is namelijk altijd onderdeel van en niet een op zichzelf staande beslissende factor. Andere voorbeelden van linkbuilding zijn: Hoger verkeer vanuit referral websites Wanneer je linkbuilding op de juiste websites doet die relevantie hebben met jouw niche, verhoogt het naast je autoriteit ook het aantal bezoekers op je website afkomstig vanaf referral traffic.
More from Internet Marketing, SEA, SEO
Table of Contents
Latest Posts
Minion Verjaardagsfeest
Beveiliging Opleiding Niveau 2
Cruon Beveiliging
All Categories
Navigation
Latest Posts
Minion Verjaardagsfeest
Beveiliging Opleiding Niveau 2
Cruon Beveiliging